Beslutsångest!


 
Tyckte att valet var enkelt, fram till alldeles nyss.
Konstrottingmöbler hör inte till mina personliga favoriter. Inbillade jag mig,
fram till alldeles nyligen. Känner mer och mer för de mysiga loungemiljöerna.

Var helt övertygad om att det var en platsbyggd soffa vi skulle ha,
i hörnet under markisen. Notera att det hamnar framför fönsterpartiet,
som i så fall inte blir något skjutparti. Inte heller blir det någon plats över
för en mysig hängstol. Men jag inser att en soffa med plats för flera
känns mer generöst. Vi är trots allt fyra i familjen.
Min sambo håller på att bli tokig på min beslutsånget - med all rätt.

Den platsbyggda inbjudande sängen på första bilden, ger ju helt klart
mersmak och en soffa i samma stil skulle bli fin i kombination
med min älskade vita Vågöfåtöljer.
Då jag gärna vill att soffhörnan ska vara klar här och nu - innan sommaren är slut och en platsbyggd hörna måste vänta till de nya fönstren är på plats -
En evighet! - kikade jag runt lite efter en färdig lösning.
Tycker att den här modellen i grå konstrotting är rätt fin ändå...

Kan någon hjälpa mig? Platsbyggd eller konstrotting?
Goda ideér och tips på fina modeller önskas!

Tack!

Bilder från Elle Interiör via Studio Karin, konstrottingsoffa modell Larissa från Kila möbler

No comments:

Post a Comment